Πέμπτη, 14 Φεβρουαρίου 2013

Η ενοχοποίηση της σεξουαλικότητας.

Θέλω να πάρω την σκυτάλη από φίλες μπλόγκερς (serenata, Ιωάννα (Ayten Aydan), Meli Kanella και συγνώμη αν ξεχνάω κάποιες άλλες) και να καταθέσω και εγώ την άποψή μου στο θέμα της σεξουαλικής κακοποίησης. 
Επειδή θέλω να γράψω πολλά και να εμβαθύνω αρκετά και να αναζητήσω τις ρίζες του κακού, θα χωρίσω το θέμα σε ενότητες, για να μην κουράσω.


Σε αυτή την ανάρτηση, θα ήθελα να αναλύσω την, από καταβολής ανθρώπου, ενοχοποίηση του σεξ. Όταν εννοώ σεξ, για να μην παρεξηγηθώ, εννοώ την συναινετική σωματική συνεύρεση ατόμων. 
Σε όλες τις περιόδους ζωής του ανθρώπου, με εξαίρεση κάποιες ελάχιστες, το σεξ ήταν θέμα ταμπού, που η πράξη του δημιουργούσε ενοχές, αν δεν συνέβαινε μέσα σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο, κυρίως κοινωνικά αποδεκτό. Αυτό το πλαίσιο άλλοτε ήταν πιο χαλαρό, όπως τις μέρες μας, άλλοτε πολύ πιο αυστηρό, όπως στο μεσαίωνα. Πάντα όμως, σε κάθε εποχή, ήταν ένα σημείο αναφοράς.
Αν το σκεφτούμε απλά, ο άνθρωπος από τότε που υπάρχει ως λογικό ον, ξέρει καλά ότι το σεξ, εκτός από την αναπαραγωγή, προσφέρει ευχαρίστηση, τόνωση της αγάπης, δέσιμο των ανθρώπων κτλ. Αυτή την πτυχή του, κάθε κοινωνία και θρησκεία, θέλησε να την παραγκωνίσει και να κρατήσει μόνο την αναπαραγωγική πλευρά ή έστω η ευχαρίστηση να λαμβάνει χώρα κατά την διάρκεια της αναπαραγωγής.
Οι άνθρωποι όμως πάντα προσπαθούσαν να βρουν και αναζητούσαν αυτή την ευχαρίστηση, κόντρα σε κοινωνικές και θρησκευτικές επιταγές. Και η προσπάθεια και η επιθυμία αυτή, τους γέμιζε ενοχές ότι έπρατταν κάποιο είδους ''έγκλημα'', που θα ορίζονταν και θα τιμωρούνταν από ένα θείο ή κοινωνικό άτυπο νόμο.
Παράλληλα με αυτό η (σε σχέση με το σεξ) θέση, κυρίως της γυναίκας, αλλά και του άντρα (λιγότερο όμως), περιορίζεται σαν όργανο αναπαραγωγής και η υποταγή προς τον άντρα ήταν αναπόφευκτη. Καθώς βέβαια τα κοινωνικά, πολιτικά, πολιτισμικά δικαιώματά της γυναίκας ήταν, και είναι ακόμα σε κάποιες κοινωνίες, σχεδόν ανύπαρκτα, έτσι και τα σεξουαλικά της. 
Επίσης το φαινόμενο αυτό της υποβάθμισης της γυναίκας και της ενοχοποίησης του σεξ, περνούσε από γενιά σε γενιά και έμοιαζε φυσιολογικό (ακόμη και στις γυναίκες).
Αλλά κάποια στιγμή το ποτήρι ξεχείλισε και έτσι επήλθε η σεξουαλική επανάσταση, όχι πολύ παλιά, πριν 40 χρόνια. Τόσα χρόνια μετρά η εξέλιξη της σεξουαλικής σκέψης.
Η σεξουαλική επανάσταση για μένα, είναι η πιο σημαντική επανάσταση του ανθρώπου, γιατί κατάφερε να παλέψει και να νικήσει (όχι ακόμα εντελώς) τον ίδιο του τον εαυτό.
Η σεξουαλική επανάσταση όμως και κάθε επανάσταση φέρνει αντιδράσεις. Οι νέοι που ζητούσαν ελευθερία στο σεξ, θα ζητούσαν ελευθερία και σε αλλά πράγματα. Και κυρίως οι γυναίκες, που άρχισαν να καταλαβαίνουν ότι δεν είναι μηχανές παραγωγής παιδιών, άλλα άτομα ίσης αξίας και ικανότητας με τους άντρες. Και έτσι άρχισαν να σπουδάζουν, να δουλεύουν, να έχουν γνώμη, να πολιτεύονται. Και το βασικότερο να επιλέγουν το σεξ και όχι να τις επιλέγει. Αλλά και για άλλα μέλη της κοινωνίας, όπως οι ομοφυλόφιλοι.
Βλέπουμε λοιπόν ότι οι κοινωνίες πάντα προσπαθούσαν να κατευνάσουν τις σεξουαλικές ορμές, βαφτίζοντας αυτές ακόμα και ως αμαρτίες, προσπαθώντας περιορίσουν τους ανθρώπους και σε άλλα θέματα.
Παράδειγμα οι λαοί ανατολικών χωρών, με πολύ αυστηρούς σεξουαλικούς θρησκευτικούς και κοινωνικούς κανόνες, δεν μπόρεσαν να ορθοποδήσουν οικονομικά και κοινωνικά.
Τι γίνεται τώρα λοιπόν; Είναι πολύ νωρίς ακόμα να πούμε ότι ο κόσμος μας είναι εντελώς σεξουαλικά απελευθερωμένος και ζει το σεξ χωρίς ενοχές και προκαλύψεις. Και όσο θα κρυβόμαστε σε αυτό το θέμα πίσω από το δάχτυλο μας, ενώ στα υπόλοιπα θα τρέχουμε με 1000, θα έχουμε συμπεριφορές σεξουαλικής παραβατικότητας.
Όλη αυτή κατάσταση που προκαλεί η σεξουαλική καταπίεση, οι ενοχές, οι θρησκευτικοί κανόνες, η προσπάθεια του άντρα να επιβληθεί στην γυναίκα για να νιώσει ανώτερος και δυνατός, επειδή του το επιβάλει η κοινωνία, άλλοι προσπαθούν να την αποβάλουν και άλλοι την θεωρούν ακόμα σωστή και την ανατροφοδοτούν και στον εαυτό τους και στα παιδιά τους. Δεν είναι λίγοι οι γονείς που μεγαλώνουν ακόμα τα παιδιά τους με αυτή την άποψη του άντρα αφέντη και της γυναίκας δούλας, της αμαρτίας του σεξ, της ντροπής για το σώμα.
Όλη αυτή η κατάσταση λοιπόν, σε συνδυασμό πάντα με ένα μυαλό άρρωστο, οδηγεί σε όλες αυτές τις σεξουαλικές παρεκκλίσεις, για τις οποίες θα μιλήσω σε επόμενη ανάρτηση.
Η σεξουαλική επανάσταση δεν δημιούργησε, όπως πολλοί πιστεύουν, όλες αυτές τις παρεκκλίνουσες συμπεριφορές, αλλά τις έφερε στην επιφάνεια. Πριν 70, 80, 100 χρόνια, υπήρχαν βιασμοί και κακοποιήσεις, δεν έγιναν ξαφνικά τέρατα οι άνθρωποι. Απλά τώρα αποκαλύπτονται πιο εύκολα, υπάρχει νομική κάλυψη και ζητούν λύση. 
Όπως επίσης υπήρχαν και παλιά ομοφυλόφιλοι, δεν είναι σημείο των καιρών. Απλά τώρα μπορούν να στηρίξουν την επιλογή τους, με όποιο κόστος (κοινωνικό κυρίως), ενώ παλιότερα (και τώρα κάποιοι) καταπιέζονται και κάνουν αυτό που η κοινωνία προστάζει.
Πρέπει να καταλάβουμε κάτι. Η κοινωνία είμαστε εμείς. Αν εμείς δεν αλλάξουμε δεν θα αλλάξουν και οι άλλοι.  Λίγο λίγο, λιθαράκι, λιθαράκι. Μην καταπιέζουμε τους γύρω μας, αν δεν θέλουμε να μας καταπιέζουν. Αφήστε τους ανθρώπους να ανθήσουν όπως θέλουν.

Συνεχίζεται... (μόλις βρω χρόνο)

28 σχόλια:

  1. Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση!
    Πήρες τη σκυτάλη Μαρία μου....και από την agrimio .
    Για να έχεις όλες τις γυναίκες που παιδεύτηκαν, προσπάθησαν γι αυτό το θέμα.
    Είμαι δίπλα σου, αν χρειαστείς οτιδήποτε, ζήτησε μου.
    Μόνο ενωμένες μπορούμε να κάνουμε μια προσπάθεια ενημέρωσης, αφύπνισης για ένα θέμα τεράστιο, όπως ο βιασμός.
    Καλό κουράγιο, καλή συνέχεια!

    Σε φιλώ πολύ:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ευχαριστώ Σερενάτα.
      Η ανάρτηση συνεχίζετε. Θα τα ξαναπούμε.

      Διαγραφή
  2. Συγχαρητηρια για το θεμα που επελεξες Μαρια μου.ο ερωτας ειναι το πιο επαναστατικο συναισθημα και αυτο παντα φοβιζε το κατεστημενο.Γι αυτο και οι πιο συντηρητικες κοινωνιες τυτιζαν τον ερωτα και το σεξ με την αμαρτια ΒΑΣΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και στο 1984 αν θυμάσαι αυτό πολεμούσαν.
      Καλό βράδυ.

      Διαγραφή
  3. Ουπςςς έκανα λάθος με την Αγριμιώ...είναι agrimio@wordpress.com



    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι κατάλαβα ποια είναι. Τη βρήκα στο μπλογκ σου. Διάβασα και την δική της ανάρτηση.

      Διαγραφή
  4. Πολύ όμορφη ανάρτηση και ενημερωτική. Μια προσέγγιση διαφορετική απο τις άλλες που όμως αφορά το ίδιο θέμα. Χαίρομαι που παρέλαβες την σκυτάλη για να το συνεχίσεις. Θα περιμένω την συνέχεια της ανάρτησης.

    Να είσαι πάντα καλά! Σε φιλώ! Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλα τα προβλήματα έχουν μια αιτία. Θα πρέπει να την αναζητήσουμε για να βρούμε την λύση.

      Καληνύχτα και πολλά φιλιά.

      Διαγραφή
  5. Ναι τα ταμπου ειναι πιστευω η αιτια για πολλα δεινα, συμπεριλαμβανομενου και του σεξ και των διαστροφων που οδηγουν στον βιασμο. Δεν βλεπεις τι γινεται στην Ινδια, απο εδω και απο εκει? Βιασμοι, σωματικη βια, ψυχολογικη βια, ολα μαζι. Αλλα και στις λεγομενες αναπτυγμενες χωρες τα ιδια πραγματα συμβαινουν απλα δεν τα μαθαινουμε συχνα γιατι τα κρυβουν. Ενα μεγαλο προβλημα ειναι οτι παρολο που υπαρχουν γραμμες υποστηριξης κακοποιημενων γυναικων, λιγες εχουν το κουραγιο και το σθενος να αποκαλυψουν αυτο που βιωνουν. Πρεπει η κοινωνια να σκυψει πανω σε αυτα τα θεματα και να τα αντιμετωπισει με την σοβαροτητα και την ευαισθησια που επιτασσει η ανθρωπια του καθενα.

    Πολυ ομορφη αναλυση. Φιλια πολλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στην Ινδία και στις όμοιες σε κουλτούρα χώρες η κακοποίηση και μάλιστα η σεξουαλική κακοποίηση είναι πολύ σύνηθες φαινόμενο στις οικογένειες. Θα αναφερθώ στην επόμενη ανάρτηση.

      Οι γυναίκες δεν αποκαλύπτουν τι τους συμβαίνει γιατί μετά από αυτό το γεγονός ενοχοποιούν τον εαυτό τους.

      Σ΄ευχαριστώ.

      Σε φιλω ξενάκι μου.

      Διαγραφή
  6. Καλημέρα, Μαρία!

    Σ΄ευχαριστώ κι εγώ με τη σειρά μου που παρέλαβες τη σκυτάλη!

    Όπως πολύ σωστά αναφέρεις, οι άνθρωποι δεν έγιναν τέρατα, ξαφνικά.
    Αυτό που συμβαίνει όμως, είναι ότι πλέον (εδώ και αρκετές δεκαετίες) έχουμε διόγκωση του προβλήματος και εξαιτίας της διάστασης που παίρνουν περιστατικά κακοποίησης, βιασμού, δολοφονίας μέσω της διάδοσης της εκάστοτε είδησης, ενώ παρατηρούνται και τάσεις... μιμητισμού των περιστατικών αυτών.

    Ειδικότερα σε θέματα κακοποίησης, συνήθως το θύμα αισθάνεται ένοχο το ίδιο και "ντρέπεται" να καταγγείλει το περιστατικό ή, έστω, να ζητήσει βοήθεια και υποστήριξη.
    Νομική κάλυψη...; Χμ... Μια ματιά στο blog της Serenata και στις ποινές που επιβάλλονται στους βιαστές, θα σε απογοητεύσει...

    Αναμένοντας τη συνέχεια...
    Φιλιά και καλή συνέχεια στην ημέρα σου! ❀~✿

    ΥΓ-άσχετο: Έχεις βραβειάκι, σε περιμένει εδώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό που λες με την δημοσιοποίηση της είδησης έχεις δίκαιο γιατί μερικοί εγκληματίες, όχι μόνο βιαστές, τρέφονται από την φήμη.

      Για την νομική κάλυψη θα μιλήσω στην επόμενη ανάρτηση. Εν ολίγοις, ξέρω ότι υπάρχουν μεγάλα κενά, απλά στο κείμενο εννοούσε σε σχέση με πριν πολλά χρόνια. Ένα άλλο επίτευγμα της σεξουαλικής επανάστασης είναι και δημιουργία και τροποποίηση νόμων για τα σεξουαλικά εγκλήματα, που μέχρι τότε δεν υπήρχαν ή δεν εφαρμόζονταν.

      Καλή σου μέρα.

      Διαγραφή
  7. Η σεξουαλική επανάσταση δυστυχώς δεν έχει αποδώσει αποτελέσματα σε όλους και γι' αυτό αντιμετωπίζουμε φαινόμενα όπως αυτά που περιγράφει η Σερενάτα.
    Είναι δύσκολο σε μια κοινωνία που ενοχοποιεί τα ένστικτα, τις επιθυμίες, τη χαρά, την ηδονή, να φτάσει στο σημείο να κάνει την επανάσταση μέσα της και να πει "θα ζήσω όπως προστάζει η ψυχή μου κι όχι όπως μου επιβάλλουν τα δόγματα κι οι προκαταλήψεις".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, αυτό λέω και στην ανάρτηση. Ότι είναι πολύ νωρίς ακόμα για να πούμε ότι ο κόσμος ζει το σεξ και κατ΄επέκταση και την ζωή τους χωρίς το βλέμμα της κοινωνίας. Σε μερικές χώρες μάλιστα η σεξουαλική επανάσταση είναι ιστορία επιστημονικής φαντασίας. Έχουν γίνει κάποια βήματα, αλλά έχουμε πολύ δρόμο ακόμα. Τόσες χιλιάδες χρόνια απωθημένων δεν διαγράφονται μέσα σε 40 χρόνια.
      Και όσο ο κόσμος θα καταπιέζεται, τόσο τα ψυχολογικά προβλήματα θα αυξάνονται.

      Καλημέρα αρχηγέ.

      Διαγραφή
  8. Όσο κάθε γυναίκα δεν διεκδικεί το δικαίωμα της στον οργασμό, τόσο θα διαινίζεται η αντίληψη πως δικαίωμα στο σεξ έχουν μόνο οι άντρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακόμα και τώρα. Ας μην έχουμε αυταπάτες. Η ισότητα στο σεξ έχει πολύ δρόμο ακόμα.

      Φιλιά.

      Διαγραφή
  9. μαρια χαιρομαι για την αναρτηση σου, ειναι απο τις στιγμες που λεω τι ωραια που ανακαλυψα τα μπλογκς
    αφηστε τους ανθρωπους να ανθίσουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι πιστεύω και το πράττω.

      Σ΄ευχαριστώ.

      Φιλιά.

      Διαγραφή
  10. Δε θα πρωτοτυπήσω και θα διαφωνήσω αρκετά.Καταρχάς είναι λάθος εντελώς να αναφερόμαστε σε παλαίοτερες εποχές με τα δικά μας δεδομένα.Είναι αναχρονισμός και εξόφθαλμο λάθος.Τι σημαίνει καταπίεση σε μια εποχή που κάτι δεν νοείται ως τέτοιο;Για παράδειγμα πολλοί μιλάνε ότι στην γερμανία του 16ου αιώνα η γη ανήκε στην εκκλησία ή στους ευγενείς,αλλά η ιδιοκτησία ως έννοια υφίσταται μετά το 1789.Δηλαδή πως γίνεται να αναφερόμαστε σε σεξουαλική καταπίεση για μια εποχή που δεν υπήρχε ο όρος και δεν νοείτο ως όρος και έννοια;Και επιπλέον τι είναι σεξουαλική καταπιέση όταν μιλάμε για εποχές που η θρησκεία ήταν όχι ένα στοιχείο της ζωής,αλλά το κέντρο της κοινότητας,του νοικοκυριού και της κοινωνίας(όχι του ατόμου διότι δεν υφίστατο ως αυτόνομη έννοια ακόμα κάτι τέτοιο) με τη θρησκεία να έχει κάποιες γραμμές σε αυτό που να νούνται ως φυσιολογικές όχι ως αποτέλεσμα καταπίεσης,αλλά συνειδητής επιλογης του ανθρώπου.Δεν είναι ούτε θέμα απωθημένων,ούτε καταπίεσης ούτε τίποτα τέτοιο.Οι πηγές μας δεν μα αποκαλύπτουν κάτι τέτοιο.Θα τελειώσω αυτή την παρατήρηση μου λέγοντας πως καλύτερα να μιλάμε για σεξουαλική καταπίεση μόνο για τον 20ο και 21ο αιώνα από την εποχή του Φρουντ και ύστερα που εισήγαγε την ορολογία.
    Εντέλει ακόμα και στη σεξουαλική συμπεριφορά πρέπει να θέτονται όρια,διότι η παντελής ελευθερία οδηγεί εντέλει στη καταστροφή εννοώντας πως αν ο καθένας έκανε ότι γούσταρε δεν θα μπορούσε να σταθεί κοινωνία.Ας θέσουμε μόνοι μας κάποια όρια και σε αυτό το θέμα και θα πάμε όλοι καλύτερα.Εντέλει όλα είναι θέμα ορίων!

    Αυτα!

    ΥΓ:Συγγνώμη για τη διάλεξη από πάνω,αλλά μας έχουνε κάνει πλύση εγκεφάλου με τέτοια θέματα στο πανεπιστήμιο!Ελπίζω να με συγχωρέσεις!!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ Ρας δεν έχω πτυχίο φιλοσοφίας για να τα ξέρω όλα αυτά, ούτε είμαι και πολύ διαβασμένη. Εγώ θα σου μιλήσω σαν Άνθρωπος.

      Σε ένα θα συμφωνήσω απ΄όσα λες: ''νούνται ως φυσιολογικές όχι ως αποτέλεσμα καταπίεσης''.
      Και η γιαγιά μου όταν την χτυπούσε ο παππούς μου το θεωρούσε φυσιολογικό και δεν μιλούσε. Λες όμως Ρας να πονούσε λιγότερο από μια σημερινή γυναίκα;
      Μιλάς για την σεξουαλική καταπίεση λες και είναι ανακάλυψη. Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω τι θες να αποδείξεις. Ότι εφόσον παλιά δεν υπήρχε ως όρος, δεν υπήρχε και ως έγκλημα; Λες να ένιωθαν όμορφα οι άνθρωποι που τους στερούσαν τις ελευθερίες και τους φόρτωναν με προκαταλήψεις και δεισιδαιμονίες; Λες τα παιδιά που βιάζονται καθημερινά στην Ινδία να πονούν λιγότερο επειδή δεν ξέρουν τον Φρόιντ;
      Και αυτά τα όρια που λες να βάζουμε πως τα εννοείς; Και πραγματικά θλίβομαι αν από το κείμενο κατάλαβες ότι εννοώ να αρχίσουμε να πηδιόμαστε αβέρτα.
      Μα πιο πολύ θλίβομαι που δεν βλέπω καμία συμπάθεια από σένα προς τους βασανισμένους ανθρώπους. Το κείμενο είναι για αυτούς.
      Αν θες εσύ βάλε όρια στον εαυτό σου, φυλάκισέ τον αν θες κιόλας. Μα εγώ στον όρο Άνθρωπος και σε ότι τον διέπει δεν βάζω όρια.
      Ξεσκόνισε τα βιβλία σου μήπως και σου αποδείξουν αυτό που προσπαθείς να αποβάλλεις και η φύση δεν στο επιτρέπει. Πλέξε δικαιολογίες στο μυαλό σου.

      Και ξέρεις αυτή την φορά δεν με νοιάζει αν με παρεξηγήσεις.

      Σε φιλώ

      Διαγραφή
  11. Ρασκόλνικωφ, η τάση αυτονομίας είναι έμφυτη στον άνθρωπο.
    Όπως επίσης και η ανάγκη του ανθρώπου να ικανοποιεί τις ανάγκες και τις επιθυμίες του.
    Ήδη από τα αρχαία χρόνια ο Επίκουρος κυρίως μιλούσε γι' αυτά και δεν ήταν ο μόνος.
    Η καταπίεση των συναισθημάτων, των αναγκών, των επιθυμιών, των ενστίκτων δεν είναι φυσικές καταστάσεις οι οποίες ανατράπηκαν τεχνητώς τον 20ό και 21ό αιώνα.
    Αντιθέτως, είναι καταστάσεις τεχνητές, που παραβιάζουν την ίδια την ανθρώπινη φύση και απλώς μέσα στον 20ό αιώνα κατέστη επιτέλους δυνατός ο υπερκερασμός του.

    Ακόμη και στις πιο σκληρές εποχές του Μεσαίωνα υπήρχαν κοινωνικές ομάδες οι οποίες αρνούνταν να υποταχτούν σ' αυτήν την τεχνητή κακοποίηση της ανθρώπινης φύσης, όπως για παράδειγμα οι Goliardi.
    Αυτό αποδεικνύει πως η έννοια της αυτονομίας του ατόμου δεν είναι νεόκοπη, αλλά υπάρχει σε όλους αυτούς τους αιώνες και απλώς οι άνθρωποι, όπως δέχονταν παθητικά την καταπίεση των κοινωνικών και πολιτικών τους ελευθεριών, υποτασσόμενοι σε ολοκληρωτικά καθεστώτα, έτσι δέχονταν και την καταπίεση των ατομικών τους ελευθεριών, υποτάσσοντας τη φύση τους σε ολοκληρωτικούς ηθικούς νόμους.

    Η άρνηση της φύσης τους λοιπόν δεν ήταν αποτέλεσμα άγνοιας της ανάγκης τους να διαχειρίζονται αυτόνομα την ερωτιή, σεξουαλική και συναισθματική τους φύση, αλλά αποτέλεσμα επιλογής.
    Μιας επιλογής που στηριζόταν στο φόβο της σύγκρουσης με την κυρίαρχη τάξη.

    Όπως ακριβώς φοβόντουσαν να αγωνιστούν για την πολιτική και κοινωνική τους ελευθερία, ενώ την γνώριζαν ως φυσική τους ανάγκη, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο φοβόντουσαν να αγωνιστούν και για τη συναισθηματική και σεξουαλική τους ελευθερία.

    Και όταν φοβάσαι να υπερβείς ένα εμπόδιο, δε σημαίνει ότι δεν ξέρεις τί θα κερδίσεις αν και όταν το υπερβείς, αλλά ότι, μέσα σου, ο φόβος σου ζυγίζει πιο πολύ από την ανάγκη σου για ελευθερία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαζεστίξ συμφωνώ με τα λεγόμενά σου και σε ευχαριστώ για την παρέμβαση.

      Καλημέρα σε όλους.

      Διαγραφή
    2. Ο Επίκουρος δεν είναι ο κανόνας,όπως και ο Πλάτωνας,αλλά εξαιρέσεις!Ήταν περισσότερο συζητήσεις μεταξύ των διανοουμένων παρά κοινωνικές πρακτικές,οπότε είναι εκ των ουκ άνευ!
      Είναι εξαίρεση και αυτό και όχι το φαινόμενο!Τα μόνα κινήματα στο Μεσαίωνα ηθικής κάθαρσης προέρχονται από το χώρο της καθολικής εκκλησίας,ενώ το άτομο είναι πολύ συγκεχυμένη έννοια και εμφανίζεται από την αναγέννηση και μετά και όχι πιο πριν.Ακόμα και τη πρώιμη νεωτερικότητα το άτομο πολλές φορές υπερκαλύπτεται από την ομάδα.Ο Βαζάρι ας πούμε υποστηρίζει πως η αναγέννηση είναι η αποκάλυψη του ατόμου δημιουργώντας τη πεποίθηση και πως και πριν υπήρχε άτομο.
      Δε νομίζω καθόλου πως όλο αυτό είναι αποτέλεσμα φόβου.Δε γίνεται να μιλάμε για τις αγροτικές κοινωνίες όπως μιλάμε για τις βιομηχανικές κοινωνίες.Αλλιώς νοείται ο κόσμος από αυτές τις κοινωνίες.Δεν υπάρχει φόβος για τη κυριάρχη τάξη.Η κυρίαρχη τάξη ήταν αυτή που ήταν,η προορισμένη από το Θεό να κυβερνά τη τρίτη τάξη και κανείς δε μπορούσε να το αμφισβητήσει αυτό γιατί παράλληλα αμφισβητούσε τον Πάπα,τον αντιπρόσωπο του Θεού στη γη.Βγείτε έξω από αυτό που εμείς σήμερα καταλαβαίνουμε το κόσμο μας!
      Δεν γνώριζαν τι ήταν ελευθερία.Η έννοια της πολιτικής ελευθερίας παγιώθηκε μετά το 1789.Είναι ιστορικός αναχρονισμός να το λέμε αυτό σε μια εποχή που δεν υπάρχει.Εάν βλέπουμε το παρελθόν μέσα από τη δική μας θεώρηση για το κόσμο είμαστε καταδικασμένοι να κάνουμε λάθος.
      ΤΟ τελευταίο είναι λογικό για μας αλλά όχι για τους ανθρώπους του παρελθόντος.Πρέπει να μιλάμε για μας,για το σήμερα και να αφήσουμε το παρελθόν στην άκρη γιατί καλύπτεται από πέπλο μυστηρίου ενώ δε γνωρίζουμε.
      Αυτα μόνο!

      Διαγραφή
    3. Αυτό σε καίει βρε αγόρι μου; Ξεκόλλα...
      Βλέπεις ότι κάνουμε μια προσπάθεια να αφυπνίσουμε τις γυναίκες σε θέματα σεξουαλικής κακοποίησης και συ αντί να το επικροτήσεις, κάθεσαι και αναλώνεσαι σε ιστορικές ακρίβειες και τέτοια. Σε λίγο θα αρχίσεις να μου διορθώνεις ορθογραφικά και συντακτικά λάθη.
      Ο πόνος σου λέω εγώ ότι δεν έχει ιστορία.

      Αν το θέμα δεν σε απασχολεί, δεν σε αγγίζει ή δεν νομίζεις ότι είναι τόσο μεγάλης σημασίας είναι δικαίωμα σου, αλλά μην το ακυρώνεις.

      Ευτυχώς που δεν σπουδάζεις μαθηματικά, γιατί αλλιώς θα μας το έλεγες με καμιά εξίσωση...

      Άντε με σύγχυσες χαζό...

      Διαγραφή
  12. Όπως γράφεις κι εσύ στο πολύ καλό σου κείμενο, το σεξ δίνει χαρά και απόλαυση. Ο άνθρωπος μετά χαλαρώνει και αντιμετωπίζει πιο αισιόδοξα τη ζωή. Δηλαδή νιώθει παντοδύναμος.
    Αυτό δεν άρεσε στις θρησκείες, οι οποίες συνέπλεαν πάντα με την εξουσία. Ενοχοποίησαν το σεξ, έπεισαν τις γυναίκες να νιώθουν βρόμικες και πέρασαν στους άντρες τη λογική ότι το σώμα των γυναικών είναι αντικείμενο προς χρήση.
    Η σεξουαλική επανάσταση δεν κατάφερε να απελευθερώσει αληθινά τους ανθρώπους. Πολλές γυναίκες εξακολουθούν να συμπεριφέρονται σαν αντικείμενα, επειδή ΜΜΕ τους προβάλλουν αυτή την εικόνα.
    Ελάχιστες φυλές που δεν είχαν τέτοιες δεσμεύσεις ήταν ευτυχισμένες και φιλειρηνικές. Οι σεξουαλικοί περιορισμοί προκαλούν επιθετικότητα.
    Καλή σου νύχτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οτιδήποτε πάει κόντρα στη φύση, είτε οι κοινωνίες το ένιωθαν ή και το νιώθουν φυσιολογικό, πάντα θα έχει οδυνηρά αποτελέσματα.

      Διαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν απο τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

τελευταία άρθρα