Πέμπτη, 5 Ιουνίου 2014

Η στιγμή σου σ΄ένα ποίημα... (Γκρίζα - Κ.Π. Καβάφης)


Κοιτάζοντας ένα οπάλιο μισό γκρίζο
θυμήθηκα δυο ωραία γκρίζα μάτια
που είδα· θά 'ναι είκοσι χρόνια πριν ....
......................................................................
Για έναν μήνα αγαπηθήκαμε.
Έπειτα έφυγε, θαρρώ στην Σμύρνη,
για να εργασθεί εκεί, και πια δεν ειδωθήκαμε.

Θ’ ασχήμισαν - αν ζει - τα γκρίζα μάτια·
θα χάλασε τ’ ωραίο πρόσωπο.

Μνήμη μου, φύλαξε τα συ ως ήσαν.
Και, μνήμη, ό,τι μπορείς από τον έρωτά μου αυτόν,
ό,τι μπορείς φέρε με πίσω απόψε.
Γκρίζα - Κ.Π. Καβάφης



Θέλω να σε δω στα παιδικά μας σπίτια,
να πέφτω στα χαλίκια
κι εσύ έτσι απλά να μου γελάς.

Θέλω να σε δω πρωί μες στο κρεβάτι,
να σου γυρνάω την πλάτη
κι εσύ με νεύρα να σκουντάς.

Θέλω να σε δω στο πατρικό σου σπίτι,
να μένουμε στο νοίκι 
ή να σε βλέπω στο μετρό.

Θέλω να σε δω να μπαίνεις μες στο πλοίο,
να μη μου λες αντίο,
αφού θα έρθω να σε βρω.

Θέλω να είσαι εδώ, να φεύγουνε τα χρόνια,
να φεύγει κι ο χειμώνας
μα εσύ να μένεις πάντα εδώ.

Θέλω να είσαι εδώ 
να διώχνουμε τους φίλους μ' ευχές,
να λύνουμε τους σκύλους γιορτές, 
τις Κυριακές τα πρωινά.

Θέλω να σε δω να με κοιτάς στα μάτια.
Θα πλένω εγώ τα πιάτα.
Μες στους αφρούς θα σ' αγαπώ.

Θέλω να είσαι εδώ, μαζί μου εδώ στο κύμα
και όλα τ' άλλα χύμα
ξανά σα να 'μαστε παιδιά.

*****************


Ας τολμήσουμε όλοι μας να νιώσουμε ελεύθεροι μέσα απ΄τους στίχους.
Να μοιραστούμε ποιήματα αγαπημένα, να μάθουμε ποιητές, να επιβεβαιώσουμε πως ζούμε στην χώρα αυτών.

Πως;
Δίνω κάθε φορά εγώ την αρχή με μια ανάρτηση.
Ετοιμάζετε την δική σας ανάρτηση διαλέγοντας ένα ποίημα, δικό μας ή κάποιου αλλού.
Το συνδυάζουμε με μια φωτογραφία, δικιά μας ή κάποιου άλλου.
Το συνοδεύουμε με κάποιο τραγούδι που θεωρούμε ότι ταιριάζει.
Ή ότι άλλο θέλουμε σε σχέση με την ποίηση...
Αφού κάνουμε την ανάρτηση και προσθέτουμε το link της στο κάτω μέρος της δικής μου ανάρτησης πατώντας το εικονίδιο με την μπλε φατσούλα. Η ανάρτησή σας θα προστεθεί στην συλλογή στο κάτω μέρος της δικής μου ανάρτησης. Εγώ με την σειρά μου μόλις μπορέσω θα κάνω μια λίστα των links, εφόσον το Inlinkz μας αφαίρεσε αυτήν την δυνατότητα.
Για όσους δεν μπορούν να το κάνουν, απλά αφήστε στο σχόλιο το link σας και θα το κάνω εγώ.
Η ιδέα αυτή δεν θα είναι για μια φορά, θα είναι μόνιμη στήλη μια φορά την εβδομάδα και θα κρατά 2-3 μέρες.
σ.σ. Το ''Η στιγμή σου σ΄ένα ποίημα...'' είναι στήλη του Μελωδία FM



Η συλλογή λήγει το Σάββατο στις 11 το βράδυ.

Οκτάνα - Το σκάκι
Συννεφάκι - Θα 'ρθεί καιρός
η ζωή είναι ωραία... - Ο κύκλος
Εκφράσου - Ο πληθυντικός αριθμός 
Κάθε τέλος είναι μία νέα αρχή - Δεν χαιρετούσα, πνιγόμουν
confusedmindblog - Καλός και κακός καιρός
mytripssonblog - Τελευταίο ταξίδι
marilenaspotofart - Το είδος της
λογοκρισία εικοστού πρώτου αιώνα... - KANEKO TOTA




*****************
Μην ξεχνάτε να στέλνεστε τις φωτογραφίες σας για τον Διαγωνισμό Φωτογραφίζειν με θέμα ''Ξωκλήσια...''.
Πληροφορίες ΕΔΩ.
Κόντρα στους νωθρούς καιρούς δημιουργούμε, όσο και όπως μπορεί ο καθένας μας.

21 σχόλια:

  1. υπεροχη στηλη!
    υπεροχη και η δικη αναρτηση!
    θα ετοιμασω και εγω κατι αυριο μαλλον!

    καλημερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υπέροχο Μαρία μου!!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Υπέροχο το ποίημα Μαρία!!! Και τι ωραία που το έδεσες με το τραγούδι αυτό, δεν το χα ξανακούσει!!!
    Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τραγούδι και ποίημα εξειρετικά δεμένα με μια κλωστή που συνδέει παρελθόν και παρόν, απαιτητικά και τα δύο!
    Καλό μήνα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πώς μπορώ να μη εκστασιαστώ μπροστά στον λατρεμένο μου ποιητή!
    Υπέροχα όλα Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. http://ekfrastite.blogspot.gr/2014/06/blog-post_6.html
    ετοιμη κ εγω!
    καλημερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Έχοντας το βιβλίο με τα άπαντα του Καβάφη μπροστά μου θα σε ακολουθήσω με ένα ποίημα του που μ' αρέσει πολύ! Να έχεις μια όμορφη μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλησπέρα Μαρία μου. Οποτε μπορείς αυτή είναι η συμμετοχή μου!
    http://marilenaspotofart.wordpress.com/2014/06/06/to-idos-tis-anne-sexton-i-stigmi-sou-se-ena-poiima/
    Σε φιλώ και καλό σ/κ να χεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μαρία μου έκανα μια χαζομάρα και δεν ξέρω πως να διορθώσω μια και δεν φαίνεται εδώ για να σβήσω και να ξαναγράψω...αντί για το δικό μου λινκ έβαλα το δικό σου...χαχα!
    Αν μπορείς σε παρακαλώ διόρθωσέ το.
    http://mytripssonblog.blogspot.gr/2014/06/blog-post_6.html

    Ο Καβάφης από τους πολύ αγαπημένους μου...και το ταίριαξες με όμορφο τραγούδι!
    Φιλιά πολλά και συγνώμη για την ταλαιπωρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το τραγούδι το ακούω για πρώτη φορά... και είναι τόσο τρυφερός ο στίχος του...
    το ταίριαξες όμορφα με αυτή την θλίψη των αναμνήσεων του Καβάφη...

    Όμορφη η σκέψη σου για να γεμίσει με ποίηση η μπλογκογειτονιά Μαρία μου...
    Να είσαι καλά !
    Καλό Σαββατοκύριακο εύχομαι :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Είμαι μισο-καινουργία στην παρέα σας!!

    Και εγώ τόλμησα

    http://logokrisiaikostuprotueona.blogspot.com.es/2014/06/blog-post_7.html

    Φιλιά απο Ισπανία, Μαρία. Ευχαριστώ για την όμορφη ιδέα που είχες! Καφεδάκι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. σε ευχαριστω ομορφια μου !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ευχαριστώ όλους σας για τα ποιήματα αλλά και για τα σχόλια.
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. δυστυχώς, κάπου έχασα τη μπάλα της ημερομηνίας. αυτή είναι η δική μου συμμετοχή: http://pikroiosapsinthoskarpoi.blogspot.gr/2014/06/blog-post_10.html
    αν θέλεις Μαράκι μπορείς να την εντάξεις σε κάποια επόμενη. αν όχι, κι επειδή ήμουν εκτός χρονικών ορίων, θα το κατανοήσω πλήρως.
    να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά και θα την εντάξω.
      Σ΄ευχαριστώ πολύ.
      Καλημέρα.

      Διαγραφή
    2. σ' ευχαριστώ πάρα πολύ και πάλι συγνώμη για τη χρονική αστοχία!

      Διαγραφή
  15. Μπράβο Μαρία !!!! Εκτός χρόνου... κρατησε το για την επόμενη φορά .. καλή και δημιουργικη συνεχεία..

    http://tatphotography.blogspot.gr/2014/06/blog-post_11.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μαρία μόλις σήμερα αντιλήφθηκα την ανάρτησή σου και έστω και καθυστερημένα υποβάλλω την συμμετοχή μου.
    http://epikuros-epikuros.blogspot.gr/2014/06/blog-post_13.html

    Σ' ευχαριστώ για την όμορφη πρωτοβουλία σου και εύχομαι να βρει μιμητές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν απο τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

τελευταία άρθρα