Κυριακή, 3 Μαΐου 2015

Η στιγμή σου σ΄ένα ποίημα... (Κυρία των μέσα μου ανέμων - Γιάννης Αγγελάκας)


Κυρία των μέσα μου ανέμων,
δεν θέλω ν' αρνηθώ ό,τι ακριβώς σε οδήγησε,
να σπείρεις μέσα μου την ευλογία της κίνησης,
της πράξης,
να ρίξεις το σκοινί
στο σκοτεινό κι αλλόκοτο πηγάδι,
που χρόνια λαθροζούσα,
για να βρεθώ ξανά στο λαμπερό σου κόσμο,
τον θαυμαστό, τον πληγωμένο.


Σου υπόσχομαι να ξεκοιλιάζω κάθε βράδυ,
τους θλιβερούς ορίζοντες της λογικής μου,
ν'απογειώνομαι από τις φλούδες του γραπτού μου λόγου,
στους πλησιέστερους φιλάσθενους πλανήτες,
κάθε φορά και μ' ένα αλλιώτικο τραγούδι,
να ξεμουδιάζω γλείφοντας τον κοφτερό σου σκελετό.


Κι ούτε ένα Μάιο δε θ' ανεχτώ,
να σκύψει πάνω μου,
με λόγια σκωπτικά
και σύριγγες
και φαγωμένα χείλη,
να ειρωνευτεί την αδειανή και χυλωμένη μου πατρίδα.


Πιο ριψοκίνδυνος κι από το Ναζωραίο,
θα περπατήσω πάνω απ'την κινούμενη
τη σαρκοφάγο άμμο,
που διατηρεί απρόσιτες τις χώρες των ιερών παλιάτσων
και των σεληνιασμένων γελωτοποιών,
τραυλίζοντας λόγια ισχνά
μα και σπουδαία.


Θ'αποσυρθώ στις προθανάτιες κοιλάδες των λοιμών
και της αγάπης,
όπου απ'το μαύρο χώμα τους διάσπαρτα ξεφυτρώνουν
κορμιά ανθρώπινα διαμελισμένα,
πλάι στις φεγγαρολουσμένες παπαρούνες.


Ίσως κι εγώ εκεί να λησμονήσω τον τραυματία ουρανό
και ν'αρχινήσω ένα τραγούδι που θα λέει μόνο
"σ'αγαπώ, σ'αγαπώ".


Και σαν τελειώνει θα σταματάνε τα ποτάμια
κι οι οδοντοστοιχίες θα εκρήγνυνται
και θα γεμίζει ο αέρας πέταλα καρατομημένων ανθών,
καρπούς γυναικείων χεριών
και λιωμένα κοσμήματα.


Κυρία των μέσα μου ανέμων
τιμώρησέ με αν θες,
γύμνασέ με στο γέλιο και στον πόνο.
Είμαι ο οριστικός εραστής σου,
ο αόριστος,
ο τωρινός και ο παντοτινός,
ο πιο ανώριμος,
ο πιο σοφός.
Τώρα πια γνωρίζω τι μ'οδηγεί να υποτάσσομαι
στην ετοιμόρροπη και ασθενική σου θέληση.
Γιάννης Αγγελάκας




*****************

  

Ας τολμήσουμε όλοι μας να νιώσουμε ελεύθεροι μέσα απ΄τους στίχους.
Να μοιραστούμε ποιήματα αγαπημένα, να μάθουμε ποιητές, να επιβεβαιώσουμε πως ζούμε στην χώρα αυτών.
Πως;
Δίνω κάθε φορά εγώ την αρχή με μια ανάρτηση.
Ετοιμάζετε την δική σας ανάρτηση διαλέγοντας ένα ποίημα, δικό μας ή κάποιου αλλού.
Το συνδυάζουμε με μια φωτογραφία, δικιά μας ή κάποιου άλλου.
Το συνοδεύουμε με κάποιο τραγούδι που θεωρούμε ότι ταιριάζει.
Ή ότι άλλο θέλουμε σε σχέση με την ποίηση...
Η ιδέα αυτή δεν θα είναι για μια φορά, θα είναι μόνιμη στήλη μια φορά την εβδομάδα και θα κρατά 2-3 μέρες.
σ.σ. Το ''Η στιγμή σου σ΄ένα ποίημα...'' είναι στήλη του Μελωδία FM 





*****************

Μη ξεχνάτε να στέλνετε τις συμμετοχές σας για τα δρώμενα μου.
Φωτογραφίες για τον διαγωνισμό Φωτογραφίζειν έως την Παρασκευή 15/5 στις 8:00 το βράδυ ΕΔΩ.
Κείμενα για τα Ολιγόλεκτα έως την Κυριακή 17/5 στις 8:00 το βράδυ ΕΔΩ.



13 σχόλια:

  1. δε το ηξερα
    αφηνω τη καλησπερα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. μου ελειψε αυτη η στηλη! αγαπημενη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κι εμένα μου έλειψε αυτή η στήλη.
    Κια είμαισ ε φάση που γράφω "ποίημα" βιωματικό;;;
    Θα το αναρτήσω γι' αυή τη στήλη, όπως έκανα και στο "πρώτο" μου ποίημα!
    Να είσαι καλά Μαρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μου άρεσε που έπλεξες τους στίχους με τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες τόσο όμορφα!!
    Υπέροχη "η στιγμή σου"!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ναι!!!! Η λατρεμενη μου στηλη!!! Μαρια μου ποσο ομορφο!! Δεν το ηξερα!! Πως μπλεκει τοσο διαφορετικα συναισθηματα. Αγριο και παθιασμενο!! Οι φωτο σου υπεροχες, μα πιο πολυ αυτη με τα συννεφα με αγγιξε!!
    Θα προσπαθησω αυριο να στειλω link. Φιλια πολλα και καλη βδομαδα να χεις!! ☺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανατριχιαστικός!
    Μου έδωσες καλή ευκαιρία να αναζητήσω ποιήματά του που δεν έχω διαβάσει ποτέ.
    Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. συγκλονιστικη η στιγμη σου εντυσες μοναδικα τον Αγγελάκη σε φιλω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μαρία μου συμμετέχω με μια παλιά ανάρτηση που είχα και θα θελα να την μοιραστώ στην Στιγμή. Αν μπορείς διέγραψε το λινκ 3 γιατί το λινκ 4 είναι το σωστό με τα ποιήματα του Αγγελάκα!!
    Σε ευχαριστώ!! Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. !!!!
    Φοβερό! Δεν το ήξερα και πολύ χαίρομαι που το γνώρισα εδώ! Και με τις φωτογραφίες σου το συνόδευσες αρμονικά και επάξια...
    Μόλις πρόσθεσα και το δικό μου link.
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλησπέρα Μαρία μου, θα ήθελα να συμμετέχω κι εγώ. Επειδή δεν μπορώ να το προσθέσω η ίδια σου παραθέτω το σύνδεσμο.http://marronblogger.blogspot.gr/2015/05/blog-post_9.html. Πολλά φιλιά, καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μαρία μου, νομίζω καθυστερημένα ανέβασα την ανάρτηση μου,
    http://www.syllegw-stigmes.gr/2015/05/3.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σας ευχαριστώ όλους σας πολύ.
    Αυτοί που δεν μπόρεσαν να συμμετέχουν θα τους προσθέσω στην επόμενη λίστα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν απο τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

τελευταία άρθρα